Sunday, September 4, 2011

Jeg er så glad for min kjole

Det er lige før jeg bryder ud i sang - i en omskrivning af Poul Kjøllers "Jeg er så glad for min cykel" ;-)

Jeg hev godt og grundigt i ærmerne i går da kjole var våd, og det har givet lidt mere plads til overarmene.
- Og jeg er ikke sur - jeg får bare solen i øjnene ;-)

Faktaboks findes her:
Tilføjelser: Jeg har strikket en str. small. For at give kanten forneden tyngde blev den strikket med 3 tråde af uld/cashmere-garnet. I resten af kjolen er der brugt 2 tråde. Da garnet er ret tyndt strikkede jeg mellemstykket/kjolelivet på p3 istedet for 2,5 som der står i opskriften, og det var vist godt ;-) eller havde der været pladsmangel.
Jeg var lidt nervøs ved at skulle sy lynlåsen i, men efter først at have kæmpet lidt med nålene der satte sig fast i strikketøjet på kryds og tværs, gik det faktisk let.

Faktisk har jeg lyst til at lave en mere..... Når jeg er færdig med Katharin Hepburn cardiganen, er der garanteret nok blåt uld/cashmere 28/4 tilbage til at danne den mørke farve i kjolen. En blå/grå kjole måske?

Nu går der rigtig lang tid inden der er noget strik færdigt her på kanalen. Jeg slog op til Regnvejrsdag i går aftes.....

35 comments:

MetteNS said...
This comment has been removed by the author.
MetteNS said...

Hvor er den smuk til dig.:)

Eva said...

Fuld af beundring. Den er SÅ flot til dig.

Merete said...

Hvor er den flot til dig, jeg drømmer også en til mig selv.

Agro said...

Hvor er det et imponerende flot stykke arbejde, og som den klæder dig.

Kludemutter said...

Kan godt forstå du har lyst til at bryde ud i sang ;)
I er flotte sammen.

Yt

Sylvia said...

Denne kjolen ble kjempeflott på, Gitte. jeg kan godt forstå at du vil lage en til.
Ellers har jeg ikke vært på nettet hele uken, og nå har jeg hygget meg nedover i bloggen. Takk for linken til AD Strikk en ø. Jeg skal jo også på dette kursus på Fanø, og vet nå mer hva jeg vil gå til. Jeg skal iallefall kjøpe boken!!!

Pernille said...

Hvor ser du bare godt ud Gitte! Den klæder dig super flot, sidder helt perfekt. Meget chick med det valgte tilbehør også. Ha' en god søndag, forhåbenligt med mere sol i øjnene. :)

Lis said...

Åh hvor er den blevet flot og den klæder dig vildt godt.
Hvis jeg nu ikke lige vidste at du var startet på dit skoleår, ville jeg foreslå et æble i hånden (til læreren) og dit nye dress til første skoledag.

Kh. Lis

Unknown said...

Den er meget, meget smuk. Og pasformen ser helt perfekt ud.

Strikkeheksen said...

WOOOOOOUUUUW Gitte, du ser fantastisk ud i den :-)Den bliver da simpelthen efterårets/vinterens store hit :-) Smuk, smuk kjole :-)

Lin said...

Og så er det jeg mangler en pifteknap på mit tastatur. Smuk, elegant og rafineret.

Fru Kahr said...

En smuk kjole, som sædvanlig;-)

Fríða said...

wow, siger jeg bare. den er utrolig flot til dig.
kh.fra Island
Frida

Camilla said...

Gitte! Du er SÅ vildt!! Den kjole er FANTASTISK til dig!!! Den sidder fuldstændig som den skal. Tillykke!

Susannes syslerier said...

Hvor sidder den godt på dig :-)

Uldbegavet said...

Det er en utroligt smuk kjole og den sidder bare perfekt. Stylingen er også perfekt og du ser i det hele taget super fantalastisk ud. Drømmer allerede om sådan en kjole.

nynne said...

I klær hinanden rigtig godt ! Sikkert hit her til efteråret.

Fru Schwartz said...

HOld da op, hvor er den flot! Elegant og klassisk....lige dig, er jeg sikker på!

Anonymous said...

Ihh hvor i klæder hinanden godt dig og kjolen.
Mvh Maibritt

Lea said...

Den kjole er bare så smuk og sidder helt perfekt!

Der skal meget til for at slå Ærteblomsten, men Regnvejrskjolen bliver garanteret også et hit!

Ønsker dig mange gode strikkestunder!

lise said...

Det havde jeg ikke lige set komme...at den ser så flot ud på.

Hold da op hvor er den bare sej,flot,rå,sød...jeg kunne blive ved, den er det hele.
Nu hjælper det jo også en del at du ser hammer godt ud i den:-)
Det kan jo få een til at starte en minus 5kgkur og så slå masker op...

Berit said...

Jamen, den er jo også lige dig!!

Sammen med jakken og støvlerne er det jo et supersæt til efteråret.

Birthe said...

Super super flot , den er rigtig fin til dig .... skøn kjole :-)

Gitte said...

Altså - hvor er I søde. Tusind tak for alle de positive og dejlige kommentarer.

Helle said...

Du har virkelig all grunn til å være både stolt og glad for din kjole, for den er helt smashing! Passformen ser ut til å være helt perfekt.

Du har mye spennende på pinnene om dagen. Spent å se hva du velger fra Anette Danielsen, - grå og oransje perlegrus høres veldig fint ut.. Likte også godt tunikaen på samme bildet.

Anonymous said...

Wauwwwwwwwwwwwwwwww!

Kirsten Amstrup said...

Jeg forstår godt, du var ved at bryde ud i sang, for hvor er den kjole flot til dig.
En yderligere udgave i blåt og gråt vil også blive fantastisk.
Sikken strikkeglæde!

Anonymous said...

ej hvor er den blevet flot,den passer bare sammen med skindjakken.venlig hilsen Pia D.

Tine said...

Hvor er den blevet flot!!!
Den er simpelthen lige dig :-)

GrenDesign said...

Den er godt nok også blevet helt fantastisk!

Helle : said...

Hvor er den bare flot til dig Gitte ! Det lyder sørme da spændende med din skolegang, håber du kan tage strikketøjet med til pauserne.

dqpage said...

Det er en utrolig flot kjole !
mvh Mona
dqpage.blogspot.com

opposhoulian said...

It may be a nice dress for my mother ^B_^Canada Goose Barn

opposhoulian said...

It may be a nice dress for my mother ^B_^Canada Goose Barn