Friday, August 5, 2016

Sort sommer blonde bluse - Prairie nr. 2

Prairie nr. 2 er strikket færdig, og har været i brug flere gange i løbet af sommerferien. Jeg er også rigtig glad for denne version af bluse, som er strikket i Havblik fra Tante Grøn. Det var første gang jeg strikkede i dette garn, men absolut ikke sidste. Garnet er meget, meget behageligt at have i hænderne, og der er en fin elasticitet i garnet selv om det er bomuld.


Blusen er blevet en smule kortere end forventet - jeg havde ikke taget højde for at garnet krøb i vask.


Faktaboks: Info om model, størrelse og ændringer findes her. Garnet var lagergarn købt på Fanø for et par år siden. Jeg har brugt 400 gr. (4 stk. 100 grams nøgler) til blusen. Sorte enkle knapper fra City Stoffer & Garn.


På pindene har været endnu en blondebluse strikket i det lækre blå Elastico som jeg fik i gave da Lene var på besøg. Den er faktisk færdig og har været "på" på arbejde i dag - mere om den senere.


En dejlig sommerferie er slut og jeg er på arbejde igen. Jeg har virkelig holdt ferie - og har nydt det!

10 comments:

Eva said...

Lækre strikkerier.
Det er dejligt at nå helt ned i gear i ferien. Og lidt hårdt at komme i gang igen, - nu gik det lige så godt. Men sådan er det jo hvert år ;)

Britt said...

Rigtig sød bluse, du har strikket. Mønsteret er rigtig fint (men vist også ret krævende at strikke). Havblik er et rigtig dejigt bomuldsgarn, jeg strikkede selv af det for et par år siden. Lyder dejligt med ferie, jeg har det på samme måde :-)

Irene said...

Hvor er den super flot. Ja, der er virkelig stor forskel på bomuld.

Lydert said...

Den er vel nok flot.

Strikkeheksen said...

Gitte for søren da - hvor er den flot - elegant i sort :-) Så fik du lige lavet en 2´er - sådan :-) Jeg er også vild med havblik og har noget marineblåt og rosa på lager - det bliver nok til et par korte cardigans :-) Den blå Elastico er også bare blevet suverænt lækker :-)
Jeg synes også det har været ualmindeligt hårdt at starte op igen, men der er også drøn på! Det hele jævner sig forhåbentligt lidt mere ud over tid. Rigtig god weekend, kære - du får nok snart en sms ;-)

fru westerskov said...

Den er ikke mindre flot i sort wauw.

Lilli said...

Super flot til dig :-)

dqpage said...

Har du virkelig allerede strikket 2 prairier? Den er bare så utroligt smuk. Så fin en model - og den klæder dig rigtig godt.

Muskats blog said...

Så nydelig denne toppen er, ja den hvite fra forrige innlegg er også nydelig.

Chain of Yarn said...

En flot sommeroverdel den klæder dig godt. Jeg kan godt lide detaljen med knapperne. Hav en god weekend.