Sunday, June 5, 2016

Blondesommerstrikkeplaner og måske noget med en hæklenål?

Sådan en herlig sommerweekend - man kan ikke undgå at være i godt humør. Solen skinner fra en skyfri himmel. Jeg ligger strikkeplaner - ikke noget nyt, men så alligevel, for i lang tid har jeg faktisk været lidt træt af at jeg ikke bruger andet end de tørklæder jeg strikker. Det skyldes de varmere indvendige temperaturer. Hedeturene kommer og går. De er der i periode, og så forsvinder de igen. Jeg har valgt at lade som ingenting, men uldtrøjer og bluser - det er altså ikke et hit!

I sidste uge kom Kim Hargreaves nye bog med posten, og denne er virkelig guf for mig. Masser af modeller i bomuld. Derfor er jeg også "fyr og flamme lige nu" - for Lene har inspireret mig. Jeg havde noget Rustik fra liggende, købt til en anden bluse, som bare IKKE fungerer. Nu bliver det til en "Prairie". 2 nøgler mere er på vej fra Karen Noe, så jeg i alt har 300 gram - mon ikke det er nok.


Jeg er vild med blondebluser, og her kan jeg ovenikøbet få en strikket en af slagsen. Det må da kunne kaldes en "win win situation".

Vale er Prairie om igen - bare som cardigan, en meget smuk en af slagsen - på ønskelisten:

 

Og Kitt, som jeg er nødt til at strikke. Det bliver ikke i det sorte garn. Det er for tykt.


Man kunne jo også forsøge at hækle en bluse? Billederne er fra Sally nr. 3 og nr. 4. Kjolen er så fin og enkel. Jeg ville ønske at min indre temperatur faldt til normalen, for så ville den være et sikkert vinterhit - strikket i Alpaka.......


Sommer i haven - Snebold buskene er meget smukke lige nu.



Vi har malet...... Stakittet omkring terraserne er fint hvidt. Vi skal have konfirmation næste år, og det skader jo ikke at starte forberedelserne til at huset ser ordentligt ud i god tid.


Løbetur om søen lørdag og søndag. Dvs. vi gik nu meget. Det var alt for varmt for Bastian, der pustede og stønnede, selv om jeg var rundt om søen og i hundeskoven før 9 både i går og i dag.



Fortsat god søndag til jer derude. Jeg skal have en rolig dag i dag. Søren er begyndt at gå i byen, og der skal lidt drikkevarer med - noget helt nyt. Her er vi jo vandt til LAN parties, hvor man absolut ikke drikker noget. Jeg sov ikke før han var hjemme (hønemor), og det var først kl. 3 i nat.......

6 comments:

Britt said...

Det ser aldeles dejligt ud :-) Der er godt nok mange fine modeller i den bog, jeg er sikker på du får tryllet noget lækkert frem!

Flowermouse Design ❀ Lone said...

Hvor er det dejligt at du lige fandt nogle modeller du har lyst til at strikke. Det er træls når uld bliver for varmt... Så flotte billeder fra omgivelserne. Og hvor er det skønt at få malet sådan et stakit i god tid!!! Nyd søndagens dejlige sommervarme - selvom det måske ikke er lige sagen hele tiden...

Strikkeheksen said...

Så skal du altså også prøve Elastico, men der er jo en lejlighed, hvis vi ses til sommerstrik :-) Jeg er super glad for min Prairie og har brugt den rigtig meget, selvom de seneste dage har været FOR varme (nu er det heldigvis køligt herude på min terrasse) - jeg har løbet kl. 10 om aftenen (jeg har ikke orket at stå op kl. 5, for at det skal være køligt, he he) Håber, du synes den er lige så sjov at strikke som jeg gjorde - det gik virkelig stærkt :-) Jeg går i gang med Kit i morgen i hvid Elastico - det bliver bare så godt, tror jeg :-) Ellers glæder jeg mig til de sidste uger i klinikken med interessante opgaver og derefter en dejlig sommerferie :-) Ha en god uge, Gitte og pas godt på dig selv :-)

Lin said...

Er du ogsaa faldet for Lenes "lokkerier"??? Wilder er ogsaa dumpet ind hos mig. Masse godterier. Og saa vil jeg proeve Elastico naar jeg kommer hjem. %in genbo's garnbutil er fyldt med Lana Grossa, saa det burde vaere muligt at finde hihi. Jeg synes bare det er lidt synd at mange af troejemodellerne har saa stor og aaben en hals, men det kan man jo lave om paa. Jamen saa skal vi jo igang med noget af det samme her til sommer. Hvor er det nogle laekre billeder af soeen. Her har vi haft 1 1/2 dag med kraftig lummer hede, og nu traekker det sammen til regn igen. (Suk)
Er du ogsaa hoenemor??? Jeg sover altsaa ikke godt foer alle poder er i hus.
Hav det godt.
Knus

Ruths datter said...

Mye lekkert her å strikke. Du lager så masse fint, og du er også så vakker i alt du lager.
Klemz

dqpage said...

Der er virkelig nogle smukke modeller i den bog - og jeg er også stærkt fristet til at investere i bogen. Blondebluserne er virkelig søde. Jeg er spændt på at se, hvad du kaster dig ud i .