Thursday, May 28, 2015

Terrassestrik

Der var træf hos mig i søndags, og i det mest pragtfulde solskin. Så meget at jeg havde 2 skoldede arme og røde pletter/striber hvor solen havde skinnet igennem min sommerbluse. Virkelig nydeligt. Vi savnede Helle og Dorte - men resten var der til en ordentlig gang strik og hygge. Dog har jeg fået udraderet Birgitte på billedet. Kun en støvle er kommet med.


Hun kan ses på billederne hos Tine.

Jeg strikkede på et "fåre-ærme". Jeg har faktisk 2 færdige ærmer - bare til hver sin trøje. Lige nedenunder ses fåretrøjen. Første ærme er klar til at blive strikket med.


Lynlåsen til sidestykket er indkøbt. Maskerne der er for meget i bredden klippes af og istedet indsættes lynlåsen.


Sort is - også med første ærme klar til at blive strikket med:


Engang imellem synes jeg det er rigtig træls, at det er nødvendigt med 2 ærmer :-)

Hold da op hvor var jeg træt mandag, men på en eller anden måde endte det med en hel (dejlig) dag i haven, og bedene ser nu ganske fine ud, ligesom der også er renset ukrudt væk mellem fliserne i baghaven. Tirsdag - min fridag - blev en rigtig "flad ud dag" med en god bog, strikketøj og French Open!

Tusind tak for alle kommentarerne til mine prikkede beklædningsstykker :-)

8 comments:

Ruths datter said...

For en nydelig trøye den Fåretrøyen. Du er så flink å strikke mønster du.
Klem

Ellen said...

Som altid flotte ting du har gang i. Jeg strikker tit ærmerne først, så føles det som om man bliver hurtigere færdig. God dag.

Tine said...

Tak for en dejlig eftermiddag :-)

Dine bluser bliver super flotte, især hvis der kommer 2 ærmer i ;-)

Anette said...

På mit seneste projekt strikkede jeg begge ærmer først på magic loop. Fantastisk følelse nu hvor kroppen er færdig og hele balladen blot skal samles. :-)

Unknown said...

Hihi hold da op hvor jeg kender det at det bare kan være surt med ærme nr to. Men de bliver nu en gang Best med to så, det er bare med at klø på.
Din får trøj er blevet fin med den lynlås, god løsning. Glæder mig til at se den helt færdig. Sort is ligger også på min liste over trøjer jeg må eje.
Ser ud til at være en kanon hyggelig strikke dag for jer.

Uldbegavet said...

Tror nu de bliver pænest med ærmer, så der er nok ingen vej uden om.
Jeg tror Anette har ret i, at det kan være en fordel at strikke ærmerne først, så er det overstået.

Uldbegavet said...
This comment has been removed by the author.
Strikkeheksen said...

Ja, det er smart at begynde med ærmerne - så får man også føling med mønsteret, hvis ellers det er det samme på bullen - det bliver to lækre trøjer :-) Det er så fint med den røde kant på Fåretrøjen :-) Ser ud til I havde en dejlig eftermiddag :-)