Tuesday, March 11, 2014

Forårsbluse

Jeg har syet min første - men absolut ikke sidste - forårsbluse.

Jeg bliver så paf over de priser butikkerne forlanger for (ofte) fire stykker firkantet stof syet sammen til en bluse - og når man så tjekker kvaliteten har det ikke set skyggen af silke, uld eller bomuld. Da det oven i købet er sjovt "at gøre det selv", så er det jo bare om at komme igang.


Tid er desværre ofte en mangelvare - men en kombination af lørdag eftermiddag og mandag aften resulterede i ét stk. bluse. Jeg er igang med nr. 2, der bliver med korte ærmer.


Faktaboks: Stof (1,20 m) cremefarvet med små ruder i sort/gul og rød/sort og vinrødt uldbånd fra City Stoffer i Århus. Mønsteret er et gratismønster også fra City Stoffer, som man får gratis med ved køb af stof.

Motionsstatus uge 10:
Løb: 3,5 km - og med en skade. Ikke så godt - halv gang halv løb.....Stadig med en forstrækning i den ene lægmuskel. Til gengæld blev der lagt en gåtur på ca. 5 km ind søndag eftermiddag / mål på 8-10 km per uge.
Gulvøvelser: 1 gang Cross fit, der var mega hårdt! + 2 gange hjemmetræning.
Cykling: 32 km (mandag var fridag)/ mål: 32-40 km per uge

8 comments:

Lis said...

Sød forårsbluse. Og du har ret, det er ved at være dyrt at købe bluser uden pynt eller andet dikkedar værk, så godt at man selv kan sy noget pænt og brugbart sammen.

Kh. Lis

Sylvia said...

Hadde jeg bare vært flink til å sy!!!!
Men nå har jeg visst skapet fullt, og får ikke plass til mer.
Blusen din ble fin på, Gitte.
Har du skadet deg igjen? Da er det ikke bare jeg som går og hangler.
I weekenden gikk jeg veldig mye, og synes det var så mildt og deilig vær, så jeg dro ikke glidelåsen helt opp. Nå sitter jeg her med sår hals og tett hode.
God bedring med foten, Gitte.

Britt said...

Hvor er den bare blevet super fin!

Eva said...

Sikke en lækker bluse, - den gør sig godt "på".

Uldbegavet said...

Tænk hvad man kan få ud af bare 1 meter stof, hvis man har sans for det. Blusen er sød og klæder dig godt.
Iøvrigt er jeg helt enig, priserne er høje og kvaliteten ofte lav ved købetøj. Selv det dyre af slagsen er ofte lavet i kunststoffer.

Lin said...

Hvor er den bare blevet god. Du har fuldstaendigt ret. Overpriser for polyester og saa er det ikke engang syet paent. Men det kan ogsaa vaere et problem at faa fat i paene stoffer :-)Det kender jeg alt til :-)

mette said...

Fin fin bluse - gid man kunne :)

Anonymous said...

Hvor er den fin har mønstret et nummer?

Du laver så mange fine ting
Hilsen Bente Jensen