Saturday, January 25, 2014

Selverkendelse - eller hvordan garn kan bruges flere gange....

Jeg har gentoptaget mit strik på Themis. Pludselig var lysten der - ikke mindst fordi trøjen passer (sammen garn) til de røde striber i det nye Camomilletørklæde, som nu kun mangler at blive blogget og få kvaster på. Klik på linket til Camomilletørklædet for at se hvor flot den røde farve er i virkeligheden.

Jeg strikkede først kanterne som der stod i opskriften. De var i retstrik, med huller og vendestrik. Og passede slet ikke til trøjens øvrige mønster - syntes jeg. Så de blev trævlet op. Derefter strikkede jeg kanter på lodret og i samme mønster som nederst på trøjen.

Men - Hvorfor indså jeg ikke efter at jeg havde strikket kant på det første forstykke at jeg havde alt for mange masker? Hvorfor strikker jeg også kant nr. 2 for derefter IGEN at trævle begge kanter op? Tja..


Jørgen mente nu at kanterne passede fint - der skal jo være plads til brysterne.
Hmmm - mit svar var, at det var rigtig - såfremt brysterne sidder midt for og under hinanden........


Istedet for 110 masker har jeg nu 72 og det passer. Kanten falder helt anderledes og pænt. Faktisk er jeg nu halvvejs med kant nr. 2. Med alt det kantstrik håber jeg sådan at cardiganen ender med at blive god.

Det er weekend - det er dejligt! Jeg har været på løbetur - 5 km. Hold da op hvor er det koldt. Jeg har slet ikke lyst til at gå udenfor resten af dagen.

8 comments:

Lin said...

Saa er det en picasso-troeje du strikker haha, bryster lige under hinanden, ja den ville vaere god fnis. Men tak for et godt grin. Og du faar helt sikker (som saedvanlig) forvandlet troejen om til et mestervaerk.

Karina Bunkenborg said...

Nøj hvor bliver den flot. Godt kæmpet og flot du nåede det resultat du blev tilfreds med. Jeg kunne nu ellers godt lide din mands filosofi, ha ha

dqpage said...

Den er bare så flot med de kanter !
Løbetur ? brrrr..

Unknown said...

Hvor bliver den altså bare flot! :-D
Og ja, der er pi... Koldt! Godt vi så kan kravle ned under et tæppe med strikketøjet i hænderne ;-)

Sylvia said...

Du strikker tålmodig videre, selv om du må rekke opp mer enn en gang. Men hvor flott den blir!!! Og fin farge også.
Løpetur i kulda.....uff, det høres ubehagelig ut.
Sophia, jeg og en venninne har vandret i kalde Oslo i dag. Tilogmed vært på slottsplassen, for jentene ville ta bilder med gardistene. Og Sophia har vært på en modellcasting.

Og tusen takk for heftet og oppskriftene som kom i posten denne uken. Beklager at jeg ikke har nevnt dem før nå, men denne uken har vært så hektisk...... Jeg er enig, heftet myldret av flotte modeller!!!
Tusen takk, Gitte. Klem

Pernille said...

Hvor bliver det en smuk kant. Glæder mig til at se trøjen færdig.
Friskt at løbe i sådan en kulde:-)

Uldbegavet said...

Det var en god beslutning ser det ud til, nu bliver den helt perfekt.
Det er vildt, at du overhovedet kan løbe i denne kulde. Det må da gøre ondt at hive den kolde luft ned i lungerne.

Tine said...

Jeg tror at vi alle kender de der dumme fejl.
Mærkeligt at vi ikke lærer af dem :-)

Den bliver utrolig flot.