Sunday, January 26, 2014

Mere Themis og mere nyt strik

Fredag skulle Lise i skolebio i Århus (desværre alene da veninden var syg). Jørgen og jeg tog chancen for en fredagsfadøl og samtidig kunne jeg lige smutte forbi Tøndering Strik. Vi stred os i modvind ned gennem strøget. For pokker hvor var det koldt. Jeg fik købt min bog af Helga Isvafler (selvfølgelig Helga Isager - men sidste weekend bød på en del SMS-forvirring så som Knut Pucks strikkepinde og strikkebøger af Helga Isvafler. Jeg var ikke helt heldig med stavekontrollen.....)


Da jeg tog afsted var jeg sikker på at første model skulle være Kashmir Cardingan, men over et glas varm hyldeblomstsaft (det var simpelthen for koldt til øl), blev dette ændret en Manchuria Jakke. Jeg har garn til en i røde/grå farver, og også til en i blå farver. Jeg mangler bare følgetråden. Det problem må løses i næste uge. Jeg starter med den røde/grå, da den også passer perfekt til min nye taske.


Fryseren blev afrimet i går. Det var lige vejr til at stille alt indholdet ud i kasser og så gik manden ellers igang med at fjerne is. Det tog nu ekstra lang tid, for hver gang Søren gik forbi fryseren lukkede han lågen. Vi troede at det var tyngdekraften, men ungerne (der har forårsaget alt isen i fryseren ved at glemme at lukke lågen ordenligt) har åbenbart lært lektion. Lågen til fryseren skal være lukket. Ud kom en pose blåbær, så der blev bagt chokolade og blåbær/chokolademuffins i går aftes.


Nogle af dem blev spist samtidig med at jeg strikkede videre på Themis. Nu mangler jeg kun at montere ærmerne. Jeg har hæklet en række luftmasker til knapperne. Mellemrummene er ikke blevet helt præcist nøjagtig ens i størrelse, men jeg har besluttet at det godt kan gå (har dog ikke hæftet ender der endnu hvis jeg nu fortryder).


Motionsstatus for uge 4:

Løb: 8,5 km - det var pokkers koldt men jeg gjorde det! / mål på 8-10 km.
Gulvøvelser: 2 (1 times cross fit tirsdag og øvelser hjemme lørdag)
Cykling: 40 km - det har virkelig været koldt absolut ingen fornøjelse!!! Flere dage var jeg fristet til at tage bilen men jeg holdt stand. / mål: 32-40 km per uge
Gåture med hunden: 2 - meget korte. Var helt forfrossen når jeg kom hjem fra arbejde / mål: 2 stk)

14 comments:

Britt said...

Den ser smuk ud. Og så meget street-credit for at du har fået motioneret udendørs på trods af kulden!

Uldbegavet said...

Jeg får helt dårlig samvittighed over dit motionsprogram. Du er godt nok sej. Jeg går 10.000 skridt om dagen og kører motionscykel 2 x ½ time om ugen, det er det hele.
Det bliver et par lækre trøjer, både den røde og den blå, dem glæder jeg mig til at følge.
Din Themis bliver smuk, sikke en farve.

Unknown said...

Du er en aktiv kvinde må jeg sige. Jeg er stolt af mine 10-12 km på gå ben ude i dette her vejer om ugen. Men kan god se jeg er langt efter. Hihi
Stavekontrollen hihi ja den kan drille.
Fed taske er det den stor eller nr. Minder? Jeg har den helt store dog i en kedlig sort farve elsker den, men på bytur er den tung at bære på. Så derfor bliver den tit valgt fra til sådanne ting.
Strik fedt farve valg og fin trøje du har gang i. God søndag.

Tine said...

Hatten af for dit motionsprogram.
Dejligt at det virker på din ryg!

Så fik du fat i Helga Isvaflers bog ;-)
Lyder som en kold men hyggelig tur.

Din nye cardigan bliver godt nok fin!

Helle said...

Åh så leke farger du har valgt til jakken din. Og helt perfekt til vesken din. - Er helt sikker på at du kommer ti å bli fornøyd med det fargevalget.

Kjolen din ble lekker. Sånne kjoler som kan pyntes opp og ned kan man nesten ikke få for mange av. Du har valgt en såpass nøytral farge så den kan jo kombineres med nesten alt!

Kirsten said...
This comment has been removed by the author.
Kirsten said...

Jeg er rigtig spændt på at se din Manchuria jakke færdig, i de røde/grå nuancer. Jeg tror at den bliver super flot. Jeg har også kigget på den model, men synes ikke at den viste farvekombination virker tiltalende og så er det at jeg hurtigt bladrer videre ;-)

Meget flot taske og en smuk rød farve. Har du evt et link eller et modelnavn, så man kan studere modellen lidt nærmere ?

Gitte said...

Tusind tak for kommentarerne.

Der er ikke grænser for hvad hold i ryggen kan gøre for ens lyst til at motionere.... Jeg har besluttet at minimere risikoen for at det sker igen mest muligt, og der er kun 1 vej!!!!

Tasken er en Decadent - str. small. Lige tilpas til strikketøj, en bog m.v.
Købt hos www.decadentcopenhagen.dk


Lin said...

Skoenne udtryk. Helga Isvaffel har jeg taget totalt til mig hihi.
Varm hyldeblomst??? Det maa jeg proeve. Kender det i is og kold hvidvin.......
Ja her kender boernene ogsaa den med " luk fryseren!!!!" Jeg maa indroemme at nu afrimer jeg med haartoerreren, det gaar meget hurtigere.
Flot taske du har faaet dig. Og laekkert garn.

Fru Kahr said...

Fed taske. Men sig mig lige engang, var det ikke dig, som ikke skulle købe nyt garn, eller hørte jeg forkert midt i al snakken hjemme hos Berit;-)

Irene said...

Sikke nogle skønne farver til din nye jakke/trøje ... og tasken, hvor er den flot, hvad er det for én og kan jeg tillade mig at spørge hvor du har købt den ?. Den er bare skøn og lige min stil
Det ligner en Hermes men det kræver vel at du har vundet i Lotto, det gør det i hvert fald hos mig og jeg spiller ikke og så jeg får ingen Hermes taske ;o)

Kirsten said...

Tak for linket Gitte. Må lige spørge om farven er den der hedder Cardinal rød eller Rust rød ?

Gitte said...

Irene - se link ovenfor i kommentar fra mig.

Kirsten - farven er Bordeaux.

Dorte - alt garnet er lagergarn - på nær følgetråden :-)

Sylvia said...

Hei Gitte
Du har en lekker taske, som du har brukt som mal til garnlageret. Det er jo genialt. Jakken kommer til å bli meget fin i de fargene du har valgt ut.
Din vest er også blitt fin. Husk, det er et håndlaget produkt, derfor skal det ikke være perfekt. Den er fin nok som du har laget den, med knappehull.
Vi har kun en liten fryser, tilknyttet vårt kjøleskap. Der er det klimpret med is, for ungene glemmer å lukke døren helt......det skal to knepp til.
Vi hadde to sore fryser der vi bodde før. Jeg bakte hele tiden, og de var alltid fulle.
Men en gang dro jeg ut feil kontakt.........og det gikk jo ikke godt. Heldigvis var det på vinteren, så jeg hev alt ut i store søppelposer i snøen, der de lå til søppelbilen hentet dem. Jeg var glad det ikke var sommer og 25 grader. Tenk hvilken stank det hadde vært!!!!!
Ha en fin uke. Og pass på så du ikke ramler på glatta under løpeturene dine. Jeg ramler bare jeg spaserer...... Klem