Saturday, March 17, 2012

Working 9 to 5!

Nix - ikke her. Det er nærmere fra 8 til 20. Jeg har været fuldstændig blæst, når jeg kom hjem i denne uge og det varer ved i 2 uger endnu. Har gang i et udfordrende projekt, som er hårdt arbejde, men også sjovt - i hvertfald det meste af tiden. I går nåede jeg først til ugerapportering og planer for den kommende uge ved 18-tiden. Det blev nu klaret hjemmefra og sammen med et glas hvidvin.


Strik - jo en smule. Jeg falder om i sofaen med Harebell, der stort set ikke kræver tankevirksomhed. Jeg var (er) faktisk en smule nervøs for om den er stor nok, men - den er lidt bredere end min røde kjole over hoften, så mon ikke det går.


Jeg nærmer mig ærmegabet på ryggen......

Heldigvis sørger manden for indkøb, madlavning og rengøring. Jeg skal have kigget lidt på strygetøjet, men ellers er der ikke energi til det store i denne weekend. Heller ikke til en tur til Middelbart.

Kommentarer og følge med på bloggene - det bliver nok ikke før i Påsken. I må bære over med mig.

Det er iøvrigt en herlig film - "Working 9 to 5".......

Telefonen ringer. "Hej mor - det er Søren. Kommer du ikke lige ud og række mig høgenæbet."


Hvad gjorde man før mobiltelefonen blev opfundet, når man sad oppe i et træ, og ikke kunne nå redskaberne..... Søren havde lige fået en opgave med at klippe alle vildskuddene af Troldhasselen.

14 comments:

Strikkeheksen said...

Hvor er det godt, du er der, Gitte - den Harebell ville da ellers være gået min næse forbi og den er da totalt lækker :-)Er det en løs opskrift eller er den i et af Helgas hæfter?

Godt mobilen er opfundet, der måtte jeg altså trække på smilebåndet ;-)

Hvad skulle vi dog gøre uden vores troligt opbakkende mænd? - det hårde arbejde ville altså være noget tungere at bære ;-)

Saltum - JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL - så det er selvfølgelig en aftale!!

Kirsten Amstrup said...

Jeg håber du har fundet høgenæbbet til Søren.
Og jeg håber at du nu igen sidder godt med benene på bordet og harebell i hænderne. Den bliver supersmuk, den harebell. Og vel bliver den da stor nok til dig - den matcher jo flot den røde i størrelse. Jeg glæder mig til at se mere til den.
God arbejdslyst og god fornøjelse.

Citronmoster said...

Godt du har manden til at sørge for de tomme maver. Synes du er nået pænt langt med din Harebell, dine lange arbejdsdage taget i betragtning. God weekend til dig :)

Fru Kahr said...

Søren er nu smart:-)

Din Harebell bliver helt sikkert skøn.
Jeg håber, at tiden frem til påske kommer til at gå hurtig, for du må vist snart trænge til noget afslapning.

Sylvia said...

Hei Gitte
Først må jeg takke for boken som kom i posten i går. Ååååå...hvor mye fint det er i den. Men jeg er nå blitt din tvillingsøster, og har begått en kjole jeg MÅ være ferdig med til et visst tidspunkt. Det er jo slikt DU holder på!!!
Din Harebell blir flott når den blir ferdig.
Og plutselig er tiden du jobber så meget over, og du kan strikke igjen.
Når er strikkefestivalen i Saltum? Kanskje jeg skulle........?
God weekend, og slapp av!

KirstenK said...

Næ...hvad gjorde vi egentligt før vi fik mobiltelefoner...Nu kender jeg godt det der med meget lange arbejdsdage og også hvordan de lange dage kan dræne een for alt energi...god weekend til dig!

Tine said...

Haha, den Søren. Ja, hvad gjorde vi egentlig uden mobil?
Det var ihvertfald et andet liv vi havde :-)

For pokker hvor har du travlt!
Husk at passe på dig selv. Og godt at du har Jørgen, der passer så godt på alt det andet.

Den kjole bliver da utrolig smuk!!!

Anonymous said...

Det er skønt når vores mænd tager over, når der er travlt med andet.

Godt at Søren havde husket mobilen.

Mvh Maibritt

Lea said...

Håber du får slappet af og ladet op i de få fritmer dit døgn byder på for tiden!!

Harebell glæder jeg mig jo usigeligt meget til at se færdig og det lyder til at du slapper godt af med den - (og er kommer langt).

He, he, ja, det er godt han havde mobilen med i højden - vi blev også ringet op af en af vores drenge en dag....han stod oppe på et tag og turde ikke hoppe ned......hm, ingen havde bedt ham om at kravle derop :-)

Berit said...

Han er da vaks, ham Søren!

Godt du har et let og smukt strikketøj, til at slappe af ved, når du endelig er færdig med arbejdet.

Godt, du snart kan se enden på projektet.

Anonymous said...

Den ser spændende ud din kjole - det er da nogle vildt smukke ting du får strikket. Der bliver jo nok mere tid til det igen.

Engang var man nok selv kravlet ned og havde hentet redskaber, men så er det jo godt mobilen er opfundet ;-)

Fortsat god weekend og god arbejdslyst med dit projekt.

nynne said...

Det lyder ualmindelig hårdt med det arbejdsliv du har - men godt det er tidsbegrænset med den meget lange arbejdstid.
At du kan nå at få strikket lidt fatter jeg ganske enkelt ikke.
håber vi snart ses igen

Uldbegavet said...

Dejlig kjole du er ved at strikke, og mon ikke den kommer til at passe. Selv om den er lidt mindre end den røde, er den nok mere elastisk i rib.
Ja nutidens børn er lidt bedre hjulpet, nu hvor mobilen er opfundet.

Helle said...

Som jeg kjenner meg igjen i å sovne på sofaen fordi arbeidsdagen tilsynelatende aldri tar slutt. Som du har jeg en faglig spennende jobb som gjør at det på mange måter er verdt det. Blir bare så frustrert over mangel på energi når man først er hjemme i 20-tiden og sovner før man har rukket å finne frem strikketøyet.